
Сьогодні можна зустріти дуже багато точок зору щодо того, коли саме дитина має йти до школи:
- Хтось думає, що чим раніше дитина потрапить до 1-го класу, тим краще. Мовляв не варто втрачати такий дорогоцінний час, нехай вчиться;
- Хтось сумнівається в тому, чи потрібно чим можна раніше віддавати дитину в початкову школу, вкорочуючи тим самим безтурботне дитинство;
- А хтось взагалі не має своєї думки з цього питання, і, як результат, щоразу кидаються від 1-го до іншого «табору».
Звісно ж, всі ці необдумані вчинки та роздуми безпосередньо відображаються на самій дитині, і зрештою страждає саме вона. Тому, дуже важливо врахувати саме її індивідуальні особливості. Далі, ми поговоримо про те, як визначити коли дитині час йти в перший клас і розповість нам про це Дмитро та Галина Кайгородови – засновники початкової школи та дитячого садочка Кияночка, що знаходиться на вул. Борщагівська, 204-г.
Як перевірити, чи готова дитина йти до школи?Дитина і школа – це одвічна проблема, яка турбує всіх сучасних батьків. Розберімось, як визначити момент, коли дитина вже готова йти до школи. Тут є 2-ва важливі аспекти:

- 1. Фізіологічна готовність. Тут мається на увазі, що в дитини має на певному рівні бути розвинений її скелет;
- 2. Інтелектуальна готовність. Дитина повинна володіти елементарним рівнем знань з математики, навичками читання та письма, а також знаннями про навколишнє середовище. Окрім того, вона має бути готовою до школи в емоційному плані, розуміти, що є час для навчання, а є час для гри, що є певні встановлені правила, а також вміти слухати, діяти в команді та домовлятися з однолітками.
Питання, які можуть дати вам уявлення про готовність дитини до школи:
- Чи може ваша дитина слухати інструкції та дотримуватися їх?
- Чи може вона самостійно покласти власне пальто і піти у клас?
- Чи може вона тримати олівець? Вирізати ножицями?
- Чи цікавиться вона книгами? Чи намагається “читати” книгу, розповідаючи історію на основі малюнків?
- Чи цікавиться дитина вивченням нових речей і чи сприймає їх? Чи її цікавість більша, ніж страх перед незнайомим?
- Чи вона добре вживається з іншими дітьми? Чи ділиться вона і вміє стояти в черзі?
- Чи може вона працювати з іншими дітьми, як частина групи?
Багато, що допоможе вашій дитині підготуватися до школи, ви можете зробити вдома.
Якщо ви стурбовані соціальними навичками своєї дитини, створіть кілька ігрових днів. Майте на увазі, що якщо ваша дитина знаходиться в дошкільному віці, то декілька його приятелів, ймовірно, підуть до тієї ж школи. Ви могли також взяти її до організованих заходів або клубів.
Встановіть прості завдання вдома. Якщо ви турбуєтеся, що ваша дитина не буде слухати інструкцій, грайте в гру, де вона слідкуватиме за тим, що ви говорите. Наприклад, вона могла б вилити воду з червоної чашки у блакитну чашку або допомогти вам вирощувати насіння. Спробуйте не бути нетерплячими, щоб дитина навчалася. У її віці ніхто не поспішає.

Тут потрібно звернути увагу на наступні моменти:
1. Загальна тенденція. По-перше – це вік, в якому дитину можна віддавати до школи згідно законодавства, а по-друге – це вік, на який безпосередньо розрахована державна шкільна програма;
2. Фізичний стан (здоров’я дитини). Якщо ваша дитина здорова, фізично зміцніла і переносить застудні захворювання не частіше 5-ти разів на рік, то вона може йти до школи;
3. Школа. Є навчальні заклади, в які дітей беруть згідно з територіальної приналежності в обов’язковому порядку, а є ті, куди хочеться потрапити, з огляду на якісні знання, хороші умови та висококваліфікованих педагогів;
4. Перший вчитель. Педагог має ДУЖЕ важливе значення у початковій школі. Саме тому, якщо є конкретний вчитель, до якого ви хочете потрапити, то до школи варто піти саме в той рік, коли проходить набір до нього в 1-й клас;
5. Загальна готовність дитини до школи. Вже будучи школярами, діти частіше всього не хочуть ходити до школи з 2-х причин: у них не виходить щось у навчанні або у них з’являються труднощі у спілкуванні з однокласниками. Тут важливо дбати про різнобічну підготовку своєї дитини до школи для її подальшого комфортного вживання у шкільне життя;
6. Налаштування батьків. Якщо ви бачите недопрацьовані сфери, у вас є сумніви та ви переживаєте, що ваша дитина “найменша у класі”, тоді їй буде дуже складно поступово адаптуватись до школи. Також важливо об’єктивно оцінювати можливості дитини та справедливо ставитись до процесу її звикання до школи.