Дошкільнята та ігри в епоху цифрових технологій


Дошкільнята та ігри в епоху цифрових технологій

Дитина і школа – це актуальна проблема для всіх сучасних батьків, адже далеко не всі діти швидко і “безболісно” проходять адаптацію до нового навчального закладу. Але в останні років актуальною стала ще одна проблема: “смартфон, телевізор, комп’ютер та діти”. Малюки у віці 1-3 роки вже чудово орієнтуються у сучасних гаджетах і приділяють технологічним новинкам дуже багато свого часу та уваги. Далі, ми поговоримо про цифрові технології та їх роль у житті сучасної дитини, а розповість нам про це Галина Кайгородова – засновник дитячого садочка “Кияночка”.

Образна гра vs цифрової

Приголомшений трирічний хлопчик сидить у продуктовому возику, в руках він тримає блискучий смартфон і дує в нього. Його дихання призводить до перетворення цифрових кульок у надувних тварин, які потім носяться по екрану. Він спокійно розважається, а мати вибирає горстку вишень. Це гра чи відволікаюча іграшка?

Для дітей віком від 2 до 6 років найважливіша робота – образна гра. Вони повторюють важливі життєві сценарії, щоб відчувати, що вони освоїли певні навички, можливо, уявляючи себе лікарем чи батьком який дає ліки. Образна гра також дає дітям можливість поставити себе на чуже місце, тобто навчитися співпереживанню. Гра стимулює уяву і дає дітям можливість вирішити їхні проблеми.

Цифрова гра відрізняється від гри уявної з батьком чи другом, оскільки, здебільшого, вона не розробляється особисто учасниками гри. Іншими словами, технологічна гра обмежується фактичним дизайном гри чи пристрою.

Коли діти грають в уявних героїв, то це передбачає “давати” і “брати”; лише гравці можуть визначати, як розвиватимуться їх події. Цифрова технологія не може цього зробити, але це все одно весело, і саме це притягує увагу більшості малюків.

У сім’ях, де є малі діти, батьки мають 2 основних відношення до цифрових технологій, це зацікавленість та занепокоєння. Багатьом батькам подобаються винахідливі та веселі способи, якими їхні діти використовують сучасні технології. Наприклад:

  • Поки дитина дивиться подкаст без рекламних роликів, його батько встигає швидко пообідати;
  • Маленька дівчинка спостерігає за своїми батьками у відеокліпі, а потім грає їхні ролі;
  • Ще один батько знаходить “Scooby Doo” на YouTube і може поділитися своїм улюбленим телевізійним моментом з власного дитинства;
  • Діти слухають “Raffi”, чують “Yertle the Turtle” і грають у “Koi Pond” на телефонах батьків і т. д.
Дошкільнята та ігри в епоху цифрових технологій

Сьогодні батьки стурбовані тим, що їхні діти приділяють цифровим технологіями дуже багато часу, хоча, про їх вплив на дітей відомо ще так мало. Наприклад, американська академія педіатрії (AAP) рекомендувала дітям до 2 років не дивитися телевізор взагалі, а дітям старше 2 років – не більше 1-2 годин на день.

Поки AAP почав замінювати термін “телевізор” на “час перед екраном”, залишається мало прямих вказівок і навіть менше досліджень про те, як батьки повинні використовувати технології з маленькими дітьми, і які наслідки може мати раннє опромінення.

Отже, без чіткого керівництва чи даних, батьки роблять це на свій розсуд. Та багатьом це не дає спокою. Батьки задаються питанням, чи їх діти не стануть асоціальними (занадто залежними від цифрових ігор, і не прагнучими до спілкування чи гри з іншими дітьми на вулиці). Вони стурбовані тим, що дитячий мозок стає залежним і прагне все більше цифрової стимуляції.

На основі набутого досвіду та наявних обмежених даних сформувалися наступні думки:

  • Шаблони, які зараз створюються навколо технології, швидше за все, визначають майбутні стосунки дитини з ними. У батьків, які встановлюють навіть мінімальні правила навколо технології, діти в підлітковому віці використовують значно менше технологій, ніж їхні “необмежені” однолітки. Отже батькам, які звикають встановлювати межі своїм дошкільнятам, буде простіше, коли їхні діти виростуть;
  • У ці перші роки діти дошкільного віку імітують поведінку батьків; тому батьки повинні пам’ятати про власне використання  технологій під час сімейного часу (обідів, гри на вулицю тощо);
  • Доки не відомо більше про наслідки впливу технологій на розвиток мозку, рекомендується обмежити весь час проведений перед екраном (тобто телевізор, ПК та усіма іншими цифровими пристроями з екранами) до 1-2 годин на день, з застереженням, що час екрану повинен бути відповідним і використовуватися як частина виховання діяльності між вами і вашою дитиною;
  • Вигадані ігри з ляльками, блоками, лєго, одягом, камінням та знайденими предметами добре себе зарекомендували. Тому якщо вам доведеться вибирати між таким видом гри та цифровою грою, то можна сміливо сказати, що ваша дитина буде краще “підживлюватися” від першої. Тим не менш, творчість та навчання можуть бути підкріплені цифрову грою. Ключовий момент полягає в тому, щоб допомогти вашій дитині максимально ефективно користуватися будь-яким екраном, з яким він взаємодіє.

Прем`єра балетна вистава «Попелюшка»


Театр Молодий балет Києва, балетна вистава «Попелюшка»

ПРЕС-РЕЛІЗ
Прем`єра балетна вистава «Попелюшка»

10 червня 2018 року
14.00 та 19.00
Національна опера України імені Тараса Шевченка

(вул. Володимирська 50)

10 червня на сцені Національної опери України Ви зможете побачити балетну виставу «Попелюшка» у виконанні артистів театру «Молодий балет Києва».
Це казка, історія про Попелюшку чудову дівчину, яка проживає непросте життя. Автор змальовує також просту, скромну, лагідну, добру Попелюшку, яка не цурається жодної роботи, не вибаглива, не пам’ятає образ і завжди готова допомогти іншим.

Тож, ця казка навчає розпізнавати й цінити справжні цінності. Вчить бути добрими та щирими, незлобливими та працьовитими.
Саме у таку дівчину міг закохатися молодий принц. Адже насправді вона вразила його не розкішною сукнею, не золотою каретою, і навіть не красою обличчя. Її краса — справжня, внутрішня.

Свято відбудеться за підтримки Марини Порошенко.

Балетмейстер-постановник АНІКО РЕХВІАШВІЛІ, народна артистка України
Балетмейстер- репетитор ЄВГЕН КАЙГОРОДОВ, народний артист України

Художні керівники – заслужені працівники культури України ГАЛИНА та ДМИТРО КАЙГОРОДОВИ

Контакти: 01030, м. Київ, вул. Володимирська, 57
тел. +38 (044) 234-61-55, 097-279-29-99; 099-500-19-25
kyano4ka@gmail.com, www.balletkiev.com


Особливості учнів початкової школи


Особливості учнів початкової школи. Школа садок Кияночка

Для багатьох батьків справжнім випробуванням є час, коли їх дитина має йти до школи в перший клас.
Адже всім відомо, що далеко не всі діти можуть відразу адаптуватися до шкільного ритму.

Щоб допомогти батькам і дітям безболісно пройти цей етап, співробітник дитячого садочка “Кияночка” розповість нам про особливості світогляду учнів початкової школи.


Діти молодшого віку почуваються комфортно в ритмах життя, в його ритуальності та повтореннях

Першокласники живуть у справжньому часі, тут і зараз. Вони відчувають потік часу в ритмах дня, тижня та року, та ніяк не пов’язують з часом абстрактні символи стрілок годинника. Почуття порядку та незалежності закріплюється в них узгодженими схемами шкільного розкладу.

(більше…)

Чи готова моя дитина йти до школи?


Чи готова моя дитина йти до школи? Школа садок Кияночка

Сьогодні можна зустріти дуже багато точок зору щодо того, коли саме дитина має йти до школи:

  • Хтось думає, що чим раніше дитина потрапить до 1-го класу, тим краще. Мовляв не варто втрачати такий дорогоцінний час, нехай вчиться;
  • Хтось сумнівається в тому, чи потрібно чим можна раніше віддавати дитину в початкову школу, вкорочуючи тим самим безтурботне дитинство;
  • А хтось взагалі не має своєї думки з цього питання, і, як результат, щоразу кидаються від 1-го до іншого «табору».
(більше…)

Першокласники: які вони?


Першокласники: які вони? Інтелектуальна Незалежність

У перші шість років життя діти піддаються величезним змінам. Їм доводиться докладати не аби яких зусиль, щоб досягти цілей у розвитку фізичної самостійності. Протягом наступних шести років життя дитини фізично стає більш стабільнішим, та під цією стійкою поверхнею є потужна рушійна сила, що веде її до інтелектуальної незалежності.

(більше…)

Як виховати дитину, з твердим характером


Частина 2 Як виховати дитину, з твердим характером?

Якщо ви хочете виростити дитину, яка б горіла бажанням виконувати нові завдання та не боятись перешкод, не хваліть її за те, що вона така розумна. Це може перешкодити у неї вияву інтересу спробувати щось складніше через страх, що у разі невдачі, розкриється, що вона не така вже і розумна.

Хваліть сам процес

Винахід професора психології Стенфорда Керол Дьюк: нова психологія успіху показує нам, що коли дітей хвалять за інтелект або таланти, вони обминають проблеми та стають менш стійкими перед труднощами.

(більше…)

Як виховати дитину, з бажанням до знань


Частина 1 Як виховати дитину, з бажанням до знань?

Наполегливість та стабільність, сьогодні, є пекучою темою серед дослідників у сфері освіти, тож це не без причин є актуальною темою. Постійність у процесі навчання критично важлива складова, як для успіху в школі, так і за її межами.

Як вдосконалити ці властивості у вашої дитини? Рішучий, старанний, наполегливий, завзятий – ми використовуємо ці прикметники, щоб описати олімпійських чемпіонів, переможців шкільних олімпіад, підприємців, та власне історії успіху різних людей.

А чи можна сказати це про вашу дитину?

(більше…)

На що очікувати вашій дитині в першому класі?


На що очікувати вашій дитині в першому класі?

Все хороше рано чи пізно закінчується.

Так “безтурботне життя”, яке пропонує дитячий садок для дитини, неминуче перетікає в “трудові будні”, які несе з собою перший клас. Перехід від дошкільного, “ігрового” дитинства, до шкільного, “навчального” – це дуже непростий і багатоступінчастий процес.

Успіхи дитини в шкільному житті залежать від великого числа факторів:

  • загального розумового розвитку;
  • рівня пізнавальної активності;
  • вміння зберігати і підтримувати навчальну діяльність;
  • свідомо підпорядковувати свої дії правилу;
  • пропонованому вчителем;
  • приймати систему нових вимог і норм поведінки;
  • уміння зберігати і підтримувати необхідний рівень уваги;
  • володіння розвиненою слухово-мовною і зоровою пам’яттю;
  • і досить високим темпом діяльності.
(більше…)

Залучення сім’ї в процес освіти в ранньому дитинстві


Залучення сім'ї в процес освіти в ранньому дитинстві

Ще років 10-20 тому спостерігалась тенденція, коли батьки майже свідомо перекладали функцію виховання і підготовки своїх дітей на дитячий садок. З точки зору сучасної педагогіки це не є вірним шляхом, а завдання ДНЗ – не замінити батьків на певний час (в буквальному сенсі – з 8:00 до 18:00), а залучити їх до навчального процесу.

Період адаптації

З народження і до певного віку дитина перебуває у тісному колі родини, в першу чергу – батька і матері. На цьому етапі саме на них покладається завдання виховання малюка, розвитку його психофізіологічних навичок. Очевидно, що все це відбувається з огляду на власні погляди і переконання. Проте, є кілька чинників, які роблять цей процес недостатнім для забезпечення повноцінного розвитку: (більше…)

Дитячий садок: за і проти


Дитячий садок: за і проти

Наша держава, хоч і є незалежною вже понад чверть століття, проте її суспільство все ще живе традиціями, які протягом багатьох десятиліть вкорінювались владою минулою. Зокрема, не буде помилкою сказати, що більшість із нас бачить життя власне, своїх дітей і онуків підпорядкованим певній системній “драбині”. Інакше кажучи, кожен має пройти певні, наперед визначені, щаблі розвитку (дитячий садок, школу, ВУЗ) перш ніж влаштуватись на добре оплачувану роботу з перспективами. Насправді ж все далеке від ідеалу, та й сама система одним допомагає, а інших, навпаки, калічить. Саме тому кожен з батьків, які однозначно вважають себе найбільш відповідальними з поміж усіх інших, повинні зробити перший вибір, який повпливає на майбутнє дитини, ще в її ранньому віці. Полягає ця дилема в тому, віддавати малечу в дитячий садочок чи ні, в якому віці це робити (якщо все ж робити) і якому типу ДНЗ віддати перевагу.

(більше…)